پس زمینه سایدبار

رنگ نوار بالای سایت

آموزش استفاده از ابزارک ها در پنل مدیریت

ابزارک ها، ابزارهای کاربردی در وبلاگ هستند. ابزارک ها کاربردهای مختلفی دارند. در شهر وبلاگ شما می توانید از ابزارک ها برای حرفه ای تر کردن وبلاگ خود استفاده کنید. ابزارک ها در “سایدبار” قالب استفاده می شود.

هر قالب، به طور جداگانه ای می تواند یک جایگاه متفاوت برای ابزارک ها تدارک دیده باشد اما ممکن است تعدادی از قالب ها، بخش ابزارک ها را مشابه هم طراحی کرده باشند که “شناسه ی جایگاه ابزارک ها” نامیده می شود. به همین دلیل است که شاید چند قالب را آزمایش کنید و ابزارک ها را در ستون کناری وبلاگ خود مشاهده کنید، اما در برخی از قالب ها، ابزارک ها را مشاهده نمی کنید!

در صورتی که ابزارک ها مشاهده نشدند، باید مجددا ابزارک ها را دسته بندی و اضافه کنیم.

برای استفاده از ابزارک ها، در پنل مدیریت، در سمت راست، گزینه “نمایش” و سپس “ابزارک ها” را کلیک کنید.

در صفحه ی باز شده، در سمت راست، لیستی از تمامی ابزارک هایی که می توانید استفاده کنید وجود دارد. در سمت چپ، جایگاه ابزارک هایی که خوده قالب پشتیبانی می کند را به شما نمایش می دهد. در تصویر زیر، قالبی که روی وبلاگ نصب شده، تنها یک جایگاه ابزارک داشته که نام آن “ستون کناری” است. برای افزودن به جایگاه ابزارک ، ابزارک ها را از سمت راست کلیک کرده ، کشیده و درون جایگاه ابزارک رها می کنیم. (حالت Drag & Drop )

اگر کشیدن و رها کردن ابزارک ها برایتان دشوار است، می توانید از سمت راست، روی یکی از ابزارک های مورد نظر کلیک کنید. در لیستی که زیر آن باز می شود، ابتدا جایگاه ابزارک مورد نظر را انتخاب کرده و سپس کلید “افزودن ابزارک” را کلیک کنید.

هر ابزارک داخل خود تنظیماتی نیز ممکن است داشته باشد. برای مثال می توانید نام ابزارک را تغییر دهید، یا مانند تصویر زیر، تعداد دیدگاه هایی که قرار است آن ابزارک در وبلاگ نمایش دهد را تنظیم کنید! برای دسترسی به این تنظیمات ابزارک، روی فلش رو به پایین هر ابزارک کلیک کنید. پس از انجام تغییرات، حتما کلید “ذخیره” را کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند. یا اگر ابزارک را خواستید از این جایگاه حذف کنید، لینک “حذف” را کلیک کنید. ابزارک به طور کامل حذف نخواهد شد! همچنان از لیست سمت راست در دسترس خواهد بود!

در سمت چپ، در قسمت جایگاه ابزارک ها، هر ابزارک را نیز می توانید دسته بندی کنید. برای مثال فرض کنید ابزارک “فرم جستجو” در انتهای جایگاه قرار دارد و می خواهیم آن را در ابتدای جایگاه قرار دهیم. در این صورت می توانیم از قابلیت Drag & Drop یا همان کشیدن و رها کردن ابزارک استفاده کنیم و آنها را مرتب کنیم.

تاریخ انتشار : 21 مرداد (05) 1397
دسته بندی : آموزش ها
تمامی حقوق محفوظ است © 98 - 1397 زرین بلاگ شهری مجازی که در آن وبلاگ ها با ساخته می شوند!